مثل یک عاشق

مثل یک عاشق

1,594

 

مثل یک عاشق فیلمی از کیارستمی است. مثل یک عاشق گزارشی از واقعیت است به روایت عباس کیارستمی .

 

داستان فیلم مثل یک عاشق تنیده شده در واقعیت است . واقعیت‌های خوب و واقعیت‌های بد که بدون هیچ قضاوتی در قاب تصویر عباس کیارستمی فیلم می‌شوند.

 

جریانی از واقعیت و حادثه که بی‌هیچ تفسیری از جلوی چشمان می‌روند چنانکه در جریان زندگی واقعی ما این‌گونه است.

 

فیلم مثل یک عاشق روایتی کامل است از زندگی پیر زنی که نگران نوه‌اش است . نوه‌ای که برای خرج تحصیلش روسپی‌گری می‌کند. کافه‌داری که خیلی متمدنانه روسپی‌ها را مدیریت می‌کند. پسرعاشقی که  بدون در نظر گرفتن هیچ نشانه‌ای از عشق فقط عاشق است به چهره‌ی دختری که دانشجو است.

 

پیرمردی که پیرانه‌سر بعد از استادی‌های بسیار هوس عشق و تجربه به سر کرده است.

 

اما این‌همه در قابی از تصویر عباس کیارستمی روایت می‌شود که نمایشی از قدرت واقعیت است در برابر نادانی انسان نسبت به واقعیت.

 

روایت کیارستمی از واقعیت ساده آن‌قدر ساده و بدون قضاوت است که به ما هشدار می‌دهد اگر قضاوت کنید واقعیت بر شما چیره خواهد شد اما اگر واقعیت را بپذیرید شاید واقعیت را با خودت همراه کردی شاید.

 

فیلم مثل یک عاشق شکوه واقعیت است در مقابل نادانی انسان . اگر عاشق هستید یا اگر عاشق بوده‌اید یا اگر می‌خواهید  دنیای هر انسان را ببینید و تلاش‌های هر انسانی را برای درک و ارتباط انسانی دیگر را ببینید فیلم مثل یک عاشق  را تماشا  کنید.

 

فیلم با یک پرسش تمام می‌شود . پرسشی که انسان‌ها در رابطه‌هایشان می‌باید از خودشان بپرسند  آیا این‌همه‌ی واقعیت است که می‌بینم؟

 

آقای واتانابه: «وقتی می‌دونی که دروغ می‌شنوی، بهتره که نپرسی. اینو تجربه به ما یاد می‌ده.»

 

فیلم سینمایی”مثل یک عاشق” از “عباس کیارستمی“را ببینید .این فیلم محصول سال ۲۰۱۲ است و رین تاکاناشی، تاداشی اوکونو و ریو کاسه بازیگران اصلی آن هستند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.